Könyvajánló #2105

0
140
Könyvajánló freelancereknek - szakmai könyvek

A FreelancerBlog havi rendszerességű Tuesday Talks meetupján évek óta szokásunk, hogy kisorsolunk 3 gondosan kiválasztott szakmai könyvet, főként önfejlesztés, menedzsment, marketing, hatékonyság és pszichológia témákban. Büszkék vagyunk rá, hogy ebben már jó ideje a HVG Könyvek a szakmai partnerünk. A kiválasztott könyvek a meetup hetében 30% kedvezménnyel vásárolhatóak meg, az aktuális kuponkódot a FreelancerBlog facebook oldalán tesszük közzé. Ezúttal az alábbi könyveket ajánljuk figyelmetekbe:

1. ERIC RIES: Lean Startup
Hogyan tegyük ötleteinket sikeressé és fenntarthatóvá?

Eric Ries szerint a startup olyan vállalkozás, amelynek célja új termék vagy szolgáltatás létrehozása szélsőségesen bizonytalan feltételek között. Ez ugyanúgy igaz a garázsában szerencsét próbáló egyéni vállalkozóra, mint a Fortune 500-as egyik vállalatának tárgyalótermében összegyűlő rutinos szakemberekre. Hiszen ugyanaz a küldetésük: át kell hatolniuk a bizonytalanság ködén, hogy megtalálják a fenntartható vállalkozáshoz vezető sikeres utat.
A lean gyártás tapasztalataira építve a Lean Startup forradalmian új menedzsmentmódszert kínál. Arra biztatja az innovatív vállalkozókat – cégmérettől függetlenül –, hogy ne dőljenek be a hiúsági mutatóknak, inkább a tényleges előrehaladást mérjék, és mielőbb derítsék ki, mit is akarnak valójában az ügyfelek. Üzleti elképzeléseiket pedig folyamatosan teszteljék, és igazítsák a körülményekhez, mielőtt még túl késő lenne.

A könyv ide kattintva megvásárolható a HVG Könyvek oldalán!

2. SETH GODIN: Minden marketinges sztorizik
Egy jó történettel minden eladható

A Mi a bőgés?, a Törzsek és a Holtponton ne add fel! nagy sikerű szerzőjének új könyve. Minden marketinges hazudik, mesemondó. Az amerikai gerillamarketing klasszikus könyve a marketing valódi működéséről. Igaz és hiteles történetünket a világ elé kell tárnunk. A sors furcsa fintora, hogy amikor ennek a könyvnek az üzenetét szerettem volna átadni az olvasóknak, magam is hibáztam. Minden marketinges hazudik: a cím alapján sokan hitték, hogy olvasóimat, a marketingeseket rossz embereknek tartom. Akik elolvasták a könyvet, tudták, hogy ez nem így van, de ekkor már túl késő volt. A könyv címe előítéleteket szült. Az ember rendszerint nem kap még egy esélyt, hogy kiköszörülje a csorbát. Ezért voltam különösen hálás, amikor a kiadóm újra piacra dobta a könyvet, és még jobban örültem, amikor láttam, hogy a könyv az új köntösben sikerrel elkerülte a félreértést. Kell-e erre fényesebb bizonyíték, hogy most az Olvasó a kezében tartja a könyvem? Merjünk történeteket mesélni. Ha nem hatásos, rukkoljunk elő egy másikkal. Találjunk rá egy működőképes gondolatra, és töltsük meg élettel. Legyen igaz, hiteles és ellenőrizhető. A marketing nem más, mint történetmesélés. Hazudni viszont csak a vesztesek szoktak.

A könyv ide kattintva megvásárolható a HVG Könyvek oldalán!

3. PHILIP ZIMBARDO & ROSEMARY SWORD: Időperspektíva-módszer a gyakorlatban
Engedjük el a múltat, éljük meg a jelent, és teremtsünk boldog jövőt!

Vajon az élvezeteket hajszoljuk, elfogadjuk az élet sorsszerűségét, esetleg a régi szép időket idézzük? Netán a kudarcokról és elszalasztott lehetőségekről panaszkodunk, céljaink megvalósításáért küzdünk vagy a spirituális életet hirdetjük?
A forradalmian új időperspektíva-módszer szerint az időhöz való viszonyunk döntően befolyásolja életünket. Ha a múltról a jelenre, a negatív eseményekről pedig a pozitívakra helyezzük a mentális fókuszt, kiegyensúlyozottabb és teljesebb életet élhetünk.
A híres stanfordi börtönkísérletek atyja, Philip Zimbardo szociálpszichológus és kollégája, Rosemary Sword kutatásaik és a való életből vett példák alapján bemutatják, hogyan befolyásolják időperspektíváink a stresszkezelésünket, szülői stílusunkat, de még a szexuális életünket is, és hogy mit tehetünk az ideális időprofil kialakításáért.

A könyv ide kattintva megvásárolható a HVG Könyvek oldalán!