Üzleti tervezés 10 lépésben

Workshop sorozat ötletgazdag vállalkozóknak

Van egy ötleted? Felfigyeltél egy új lehetőségre és vállalkozást indítanál? Vagy a már működő vállalkozásodnak adnál új lendületet? Tanuld meg, hogyan juthatsz el az ötletkezdeménytől az akciótervig, 10 jól átgondolt, egymásra épülő lépésben!

Ez a 10 lépés szinte bármilyen üzleti ötletre és vállalkozásra ráhúzható. A lépések nem egyszerűek vagy könnyűek, de csak egyszer kell megtanulnod a helyes sorrendet, megértened az egyes lépések szerepét, utána jöhet bármilyen ötlet, a kezedben lesz a tudás a modern üzleti tervezés folyamatáról, ami lépésről lépésre mutatja az utat a megvalósítás első konkrét lépéséig.

Ennek a folyamatnak az a lényege, hogy egy átfogó és tiszta képed legyen az ötletedben rejlő potenciálról és megtanuld, hogy egy üzleti ötletnél miket kell alaposan átgondolnod és milyen sorrendben. Ezzel nemcsak rengeteg időt spórolhatsz, hanem magabiztosságot is ad, hiszen ha végigmész a 10 lépésen, nem marad olyan kérdés a vállalkozásoddal kapcsolatban, amire ne tudnál válaszolni.

A workshopról: építettél már házat?

Segítségre van szükséged a 10 lépés értelmezéséhez? Jól jönne egy kis magyarázat az egyes módszertanokhoz, vagy szeretnél szakértői segítséget a teljes tervezési folyamathoz? Jelentkezz egyéni konzultációra vagy a csapatoknak szóló 4 alkalmas workshop sorozatra!

1. alkalom

A 10 lépéses üzleti terv és workshop hasonlóan épül fel, mint egy családi ház. Először kell egy jó alap, amire a ház épül. Ha egy ház nem stabil alapokra épül, könnyen összedőlhet.

  • 1. Miért? Na de tényleg, miért akarod ezt csinálni és mikor leszel igazán elégedett (na nem úgy általában, hanem konkrétan)? Értékek, amik nem sérülhetnek, bármi is történjen.
  • 2. SWOT/ Nagyleltár: ÉN / csapatoknak MI (bevonható emberek, készségek és képességek, soft és hard skills – mim van és mi fog kelleni, mi fog hajtani és mi fog blokkolni), ŐK (piaci környezet, piaci szereplők, kapcsolatok).

2. alkalom

Utána jöhetnek a falak és a tető. Ez kissé idő és energiaigényes, de érdemes jó munkát végezni, utána nagy macera és drága itt javítani a hibákat.

  • 3. BMC = Business Model Canvas – igen, nehéz, de ez a fal, szóval kihagyhatatlan.
  • 4.Validálás/ Piackutatás: van erre igény? Ha igen, a BMC alapján alkalmas arra, hogy fenntartható bizniszt építsek rá? (BMC finomhangolás, módosítás, ha kell).
  • 5. Vevői szegmensek, perszónák és célcsoport elemzés: pontosan kik fognak tőlem vásárolni? (Ezt felderíteni sok idő, odafigyelés, de enélkül beázik a ház).

3. alkalom

Ha kész a váz, be lehet kötni a vizet, a gázt és az áramot. Ezt a részt átgondoltan kell megcsinálni, de később még relatív egyszerűen javítható.

  • 6. Termékpiramis, szolgáltatások, árazás: azaz mit adok el és mennyiért?
  • 7. Értékesítési tölcsér (sales funnel) + vásárlói útvonal (user journey) és élmény: hogyan lesz vásárlóm és mi történik vele előtte/ közben/ utána?
  • 8. Pénzügyi terv, mérőszámok, célok és határidők: tervezett bevételek és kiadások 1-3 évre; legfőbb mérőszámok meghatározása (mennyiségi, minőségi).

4. alkalom

Végül jöhet a vakolás, festés, mázolás. Ezen könnyen lehet módosítani a későbbiekben, de sokkal hatékonyabb, ha elsőre eltaláljuk a házhoz és hozzánk illő színt.

  • 9. Marketing és kommunikációs terv (12 hó)
  • 10. Akcióterv a következő 3 hónapra: feladatok, határidők, felelősök.

A workshop facilitátora

Filep Szilvia

alapító, FreelancerBlog

Márkaépítési és üzletfejlesztési szakértő, coworking specialista. Dolgozott alkalmazottként állami szektorban, hazai KKV-knál és multinál is, majd a freelancerek körében találta meg azt a közeget, ami lendületben tartja. A hazai freelancer ökoszisztéma építésében 2013 óta vállal aktív szerepet. A globális online munka oldal, az Upwork egykori trénere, a FreelancerBlog alapítója és szerzője, a globális szabadúszó közösséget építő Freelance Business Community marketing & partnership managere. 2020 eleje óta egyre aktívabban vesz részt a közösségi irodai munkavégzés népszerűsítésében és izgalmas terek, koncepciók létrehozásában. Legfrissebb projektje a veszprémi Katedra Coworking.

Hogyan működik és mennyibe kerül?

Jelezd nekünk, hogy érdekel a dolog.

Írj nekünk a hello@freelancerblog.hu címre, vagy közvetlenül Filep Szilvinek Facebook messengeren vagy Linkedin-en (linkek a fenti bemutatkozónál!).

Meghívást kapsz egy maximum 15 perces egyeztetésre.

A rövid egyeztetés célja, hogy felmérjük mi a pontos igény, mit érdemes tudni az iparágról, amiben mozogsz. A konzultáció telefonon vagy online zajlik (Zoom).

Az előzetes konzultáció függvényében küldünk egy ajánlatot és egy javasolt menetrendet.

Előfordulhat, hogy nincs szükség mind a 10 lépés alapos kidolgozására, átbeszélésére. Az sem mindegy, hogy egyéni vagy csoportos workshopban gondolkodtok, ötlettel vagy már működő vállalkozás újratervezésével / ellenőrzésével / finomhangolásával kerestek meg bennünket. Erre való az előzetes konzultáció, hogy egyeztessük az elképzeléseket és a számodra legjobb formában segítsünk az üzleti tervezésben.