#orsiontour | Digitális nomád kalandok | 11.rész | Útmutató Costa Rica vulkánjaihoz: Arenal

730
Orsi on Tour arenal vulkán

Volt már olyan érzésed, hogy valamin nagyon, de nagyon szeretnél változtatni? Hogy olyan jó lenne mindent hátrahagyni és venni egy csak oda repjegyet, bárhová? Néhány hete fogtam magam, bedobozoltam az életem, bepakoltam a bőröndbe és vettem egy repülőjegyet Indiába, csak oda. Szia, Orsi vagyok, ha érdekel a történetem, tarts velem az utazásaimon!

11. rész

Lengyel Zsuzsival már régóta ismerjük egymást, a 2000-es évek elején együtt indítottuk Jaffa nevű ruhamárkánkat. Azóta rengeteg idő telt el és számtalan fordulat volt az életünkben, de a sors úgy hozta, hogy mindketten az utazás szerelmesei lettünk.

Zsuzsi a családjával megjárta Indiát, és az ott eltöltött közel 5 év mély nyomot hagyott benne, nehéz szívvel hagyták ott a Covid ideje alatt. Az élet azonban mindig tartogat kellemes fordulatokat, és immáron közel másfél éve Costa Rica-n élnek.

Az én utazásaimat talán nem kell bemutatni, de azért megemlíteném, hogy 8 év Spanyolországban töltött év után 2017-ben indultam el a ‘lejtőn’, és azóta nincs megállás. 14 hónapig jártam Délkelet-Ázsia tájait, 10 országot utaztam be, és ki tudja, ha akkor nem jár le az útlevelem, talán még mindig ott lennék.

Az elmúlt időszakban Zsuzsival azon munkálkodtunk, hogy kitaláljuk, hogyan ismertessük meg másokkal is Costa Rica kincseit. Zsuzsiék ezalatt a másfél év alatt bejárták az ország zegét-zugát, egyre-másra szervezte a fullos nyaralásokat barátoknak, rokonoknak, így nyugodt szívvel állított össze egy olyan kalandos két hetet, ami garantáltan belopja magát a szívekbe!

Novemberben irány Costa Rica mesés világa!

A szülinapomon, 2023. november 24-én indulunk San Joséból és kalandozzuk körbe ezt a mesevilágot. Ha érdekelnek a részletek és szívesen elszöknél velünk két hétre, csatlakozz FB csoportunkhoz, ahol minden lényeges infót megosztunk. Limitált számmal indulunk, szóval ha érzed a hívást a szívedben, ne habozz sokat!

Pura Vida Tales – Costa Rica

Addig is, egy kis ízelítő Zsuzsi jóvoltából, a novemberi kiruccanásunkon ezeket a helyeket is végigjárjuk!

Útmutató Costa Rica vulkánjaihoz: Arenal

Tudom-tudom, százszor is leírtam már, és valószínűleg még le is fogom párszor: Costa Ricában a természet egyszerűen varázslatos, maga a földi Paradicsom.

Egyrészt az időjárás az, ami itt igazán kegyes, biztosítva a lehető legmegfelelőbb körülményeket. A sok eső és folyamatos napsütés szinte egész évben jelen van, ez a kombó pedig együtt csodákra képes.

A másik fontos tényező nem más, mint a termékeny talaj. Costa Rica vulkanikus területen található, ennek köszönhetően a talaj hihetetlenül gazdag ásványokban és tápanyagokban. És itt meg is érkeztünk egy szuper izgalmas részhez, Costa Rica vulkánjaihoz.

Ez a fél magyarországnyi trópusi ország a csendes-óceáni Tűzgyűrű mentén helyezkedik el, ahol a földkéreg két lemeze „összecsúszik”, egészen pontosan az egyik lemez a másik alá bukik. Ez az oka annak, hogy Costa Rica területén nagyságrendileg 200 vulkanikus képződmény található, ebből 6 vulkán folyamatos aktivitást mutat ma is, 61 pedig inaktív vagy teljesen alvó állapotú.

Szintén ezzel magyarázhatóak a folyamatosan előforduló kisebb földrengések, ami itt szinte mindennapos. Ezek ártatlan kis földrengésecskék, igazából annyi, mintha elmenne a metró alattad, aztán mikor megnyugodva hátradölnél, akkor konstatálod, hogy itt tulajdonképpen nincs is metró…

De térjünk vissza a vulkánokhoz. A novemberi útvonalba igyekeztünk a lehető legtöbb vulkánt (is) beleszuszakolni. Mindegyik másképp érdekes, de ami valamennyiükre jellemző az egyértelműen az, hogy mennyire fenségesek, magasztosak és kiszámíthatatlanul megközelíthetetlenek.

Costa Rica aktív vulkánjai között első a sorban az Arenal vulkán, Ő a klasszikus, Ő „A” Vulkán. Mint a tankönyveinkben, úgy ágaskodik büszkén és méltóságteljesen a róla elnevezett Nemzeti Park kellős közepén.

Hosszú nyugalmi időszak után az 1968-as pusztító kitörés teljesen átrendezte az Arenal környékét. A katasztrófa sok áldozatot követelt, több kisebb falut tett a földdel egyenlővé.

A kitörés előtt elsősorban a mezőgazdasági tevékenységek jellemezték ezt a területet, 1968 után viszont a turizmus vette át a főszerepet. A folyamatos kitörések, a szinte állandó vulkanikus tevékenység, a látványos lávafolyamok és a gigantikus izzó vulkáni sziklák a turisták hívószavává váltak. 1968-tól 2010-ig a vulkán folyamatosan aktív volt, olyannyira, hogy a Világ 10 legaktívabb vulkánjai közé sorolták. Azóta aktivitása jelentősen csökkent, de a kráter közelébe menni máig veszélyes és továbbra is tilos.

Ezen a környéken szinte bármerre jársz, majdnem biztos lehetsz abban, hogy az Arenalt látni fogod valamelyik irányból. Pontosabban láthatod, HA megmutatja magát. Mert ezek a vulkánok már csak ilyenek, nem adják könnyen magukat. Ezért is értékes és csodás minden egyes pillanat, amikor a szél kicsomagolja őket nekünk titokzatos felhőtakarójukból.

Ahogy a Nemzeti Park ösvényein sétálsz majd, bőven lesz alkalmad tűnődni azon, milyen fantasztikus munkát végez itt a természet, pusztít és épít egyszerre. Majd az 1992-es lávafolyam megszilárdult szikláin lépkedve egyszer csak a semmiből előtted áll az Arenal a maga kiszámíthatatlan, tökéletes valóságában. Egyszerre lenyűgöző és félelmetes, ahogy minden egyes aktív vulkán, voltaképpen Ő maga is egy időzített bomba…

Tarts velem az utazáson, ezen a linken eléred a korábbi és a friss beszámolókat! Ha pedig te is kedvet kaptál egy indiai utazáshoz, csatlakozz a Panchakarma India 2024 zárt facebook csoporthoz! Álmodj egy nagyot és kezd a jövő évet úgy, mint még soha!