28800 organikus látogató három hónap alatt egy induló webáruháznál – SEO mini-esettanulmány

Balog Botond – SEOKLIKK – vendégcikke a FreelancerBlogon.

Akadnak olyan témák, réspiacok, ahol a keresőoptimalizálás szerepe még inkább felértékelődik. Ezek közé tartozik az a webshop is, ahol alaposan át kellett gondolni a SEO stratégiát.

Előkészületek

Az egyik hazai Facebook-os SEO csoportban történő gyors egymásra találást követően a gandalfliquid.hu csapata egy új projekttel keresett meg. Az újonnan induló, elektromos cigaretta aromákat, folyadékokat és különböző kiegészítőket forgalmazó webshopjuk SEO feladatait bízták rám. Mivel a fizetett hirdetések feladása nem lehetséges a témakörben, ezért a keresőoptimalizálás még nagyobb hangsúlyt kapott.

Fontos megjegyezni, hogy kész utántöltő folyadék (e-liquid) kizárólag Nemzeti Dohányboltokban árusítható, tehát alkalmazkodva a szabályozásokhoz, a webáruház kínálatában ez nem található meg. Később arra is kitérek, hogy keresőoptimalizálás szempontjából ez miért jelentett kihívást.

A kezdeti szerződés fél évre szólt, havi konstrukcióban, melynek a feladatai a következők voltak:

  • SEO tanácsadás
  • kulcsszókutatás
  • on-page SEO (tartalom)
  • linképítés

A webáruház felépítése

A webshop az OpenCart motor mellett döntött, ami talán érhető választás, mert a kezdeti költségek nem szállnak el, valamint számos ingyenes és fizetős kiegészítő érhető el hozzá.

A webáruház technikai részével alapvetően a honlap fejlesztői foglalkoztak. SEO szemüvegen keresztül pedig tanácsokkal láttam el őket, hogy milyen sarkalatos dolgokra érdemes figyelni. Gondolok itt a megfelelő hosting kiválasztására, a Web Core Vitals szempontokra, a képek és a kódok tömörítésére, az SSL titkosításra, valamint a lényeges strukturált adatok alkalmazására.

Az első lépés a termékkategóriák kijelölése volt. Először az üzletileg előnyös, profitáló és napi fogyasztási termékek (FMCG) kategóriáit gyűjtöttük össze, amiket a vevők folyamatosan vásárolnak.

Kulcsszókutatás

Az első fejtörés a kulcsszókutatás során jött. Ahhoz, hogy jobban megértsük miért, vegyünk sorra néhány dolgot. A webshop két fő termékkategóriája a PG-VG alapfolyadékok és az aromák – ennek a kettőnek az elegye adja az e-cigi utántöltő folyadékot.

Csakhogy gyorsan kiderült, a potenciális felhasználók többsége kifejezetten az utántöltő folyadékra, azaz e-liquid és kapcsolódó kifejezésekre keres. Mivel a találati lista tele van/volt külföldi oldalakkal, amik szabadon forgalmazhatják ezeket, úgy tűnt elég nagy hendikeppel indulunk.

On-page SEO

Az alapos kulcsszókutatás után elkészültek a termékkategória oldalak meta címei, a meta leírásai és a termékkategória oldalak ismertetői. Elkezdődött a blogcikkek gyártása, amik e-cigivel kapcsolatos tanácsokat és tudnivalók tartalmazott.

A fenti képen az első két hónap organikus forgalmát láthatjuk.

Tartalmi csavar és linképítés

Majd megnéztük, hogy mi a webshop USP-je, azaz mitől jobb a webáruház, mint a versenytársak. Úgy alakítottuk ki a prepozíciót, hogy az e-liquid kulcsszóval is ötvözzük. Ennek nyomán a főoldalt jelöltük ki a fent említett kifejezésre, ami amolyan “mixer” oldal lett. Meta leírásként pedig a következőt adtuk meg: E-liquid AKCIÓ: aromák már 599 Ft-tól! Állítsd össze kedvenc e-cigi folyadékodat. Magyarul előnyt kovácsoltunk a legnagyobb hátrányunkból.

Ezek után az oldal szabályosan kilőtt a Google-ben. Természetesen ekkora már több linképítés szignálja és releváns blogcikk is kezdett beérni, amik szintén hozzájárultak a forgalom növekedéséhez.

Összefoglalás

Úgy gondolom, hogy ez a rövid esettanulmány is jól szemlélteti a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket. Másrészről az is jól látszik, mennyire fontos a szakértelem, a SEO stratégiához való rugalmas hozzáállás és a folyamatos monitorozás.