Keresőoptimalizálási tanácsok kisvállalkozásoknak

Keresőoptimalizálás kisvállalkozásoknak

A SEO az egyik leghasznosabb, hosszú távon az egyik legjobb megtérülésű marketing eszköz, azonban még mindig rengetegen vannak, akik nem élnek vele. Ez hogy lehetséges? A válasz természetesen a pénzben rejlik. Az egyszemélyes vállalkozások nem rendelkeznek általában akkora tőkével, hogy drága és hosszú ideig tartó szolgáltatást béreljenek. A seo pedig ilyen. Legalább 5-7 hónap kell piaci versenytől függően egy tehetségesebb szakembernek, hogy a weboldalunkra megfelelő mennyiségű látogatót hozzon. De ha kis cégünk van, akkor addig is meg kell élnünk valamiből és nem biztos, hogy több százezer forintot el tudunk költeni egy olyan szolgáltatásra, ami majd fél év múlva hozza az ügyfeleket.

De akkor mit tehetünk? Leginkább azt, hogy magunk próbáljuk a weboldalunkat fellendíteni és az alap keresőoptimalizálást elvégezni. A lentiekben ebben próbálok segíteni. Összeszedtem pár hasznos tanácsot, ami segíthet javítani a google keresőben lévő helyezésünkön.

A SEO lényege röviden

A lényeg röviden, hogy meghatározott kulcsszavakra jó minőségű tartalmakat készítünk és azokhoz külső oldalakról származó linkeket szerzünk, hogy a google szemében értékes legyen. A lényeg a jó minőségű tartalom. Próbáljunk a látogatóknak, a célcsoportunknak írni, az ő fejükkel gondolkodni, új és hasznos információkkal szolgálni.

Ha szeretnél ennél mélyebb ismeretet szerezni, akkor az alábbi keresőoptimalizálási cikkben mindent megtalálsz.

Oké, oké ezt már tudjuk, de vannak-e olyan tippek amikkel akár mi is elvégezhetjük ezeket a feladatokat sikeresen és kevés pénzből? Persze, hogy van ilyen.

A példa vállalkozás legyen egy kertészet. Most váltotta ki a KATA-s igazolványát, kész a weboldala. Hogyan tudja felfuttatni?

Milyen kulcsszavakra írjunk cikket?

Sokan már itt elakadnak. Pedig ez az egyik legegyszerűbb lépés. Nagy segítség, ha van pár seo szoftverünk, de ha nincs, akkor nélküle is meg lehet oldalni.

Ha elkezdünk vállalkozni, akkor valamennyire már ismerjük a szakmánkat és van fogalmunk róla, hogy mikre keresnek a leggyakrabban az emberek. Kezdjük el beírni ezeket a keresőbe, egészen addig, míg egy olyan oldalt nem találunk, ahol komoly blog van. Vagy írjuk be, hogy „kertészet blog”.

A kertészet esetében jó példa Megyeri Szabolcs kertészete. Nekik például több mint 380.000 látogatójuk van egy hónapban.

Innentől kezdve nincs más hátra, mint átnézni a bejegyzéseket és kezdetben a kevésbé ismert témákról írni és olyanokról amiket ki tudunk egészíteni hasznos információkkal.

Azért fontos, hogy kevésbé ismert témákról írjunk mert azokra kevesebb keresés is érkezik. Kezdő oldalként hiába próbáljuk meg felvenni a versenyt a nagy keresésű kulcsszavakra (pl.: kertészet budapest) nem lesz esélyünk a nagy cégek ellen.

Tipp: Nem elég sokat és hasznos információkat írni. Érdekesen is kell megfogalmazni. Ne legyen száraz és unalmas. Olvasmányos legyen, hogy a látogatók szívesen elolvassák.

Linképítési tippek

A linképítés az egyik leginkább megtévesztő terület. Sok webes cég azt ajánlja, hogy vegyünk pár százezerért linkeket, amik a mi oldalunkra mutatnak és akkor egyből az első oldalon leszünk.

Ez csak megtévesztés és ezek a cégek csak a pénzünkre hajtanak.

Igen, valóban kellenek a linkek, de csak azért hogy a google felfigyeljen az oldalunkra. Ehhez viszont elég pár link. Nézzük honnan tudunk linkeket szerezni olcsón vagy ingyen, ami segíti a weblapunkat.

Linkkatalógusok: Sokan élből elutasítják, pedig egy új oldal esetén igen hasznosak lehetnek. Próbáljunk meg 1-2 linket beregisztrálni. Pl.: kerteszet.lap.hu, budapest.lap.hu. Ezeket pár ezer forint/év áron megkaphatjuk. Egyi pénzt megérnek.

Partnerhálózat: Biztos vannak olyan ismerőseink, akikkel szakmai vagy akár csak baráti kapcsolatban állunk és rendelkeznek weboldallal. Ugye van ilyen? Akkor keressük fel és kérjük meg, hogy a weboldalunk linkjét tegyék ki a honlapjára. Máris szereztünk egy újabb linket.

Vendégblogolás: Magyarországon ez a fajta linképítés működik a legjobban. Keressünk fel olyan oldalakat, amik hasonló területen dolgoznak, mint mi és ajánljuk fel, hogy írunk szakmai cikket az oldalukra mindössze 1-2 linkért cserébe.

De ki fogja megengedni, hogy a weboldalára blogoljak? Jogos a kérdés. Ha elkezdesz emaileket írni, akkor te magad is meg fogsz lepődni, hogy mennyire sokan nyitottak lesznek rá. Plusz gondolj bele, ez a bejegyzés vajon hogyan született?

Tipp: Ne az első oldalról keressünk vendégblogoláshoz partnereket. Inkább olyanokat, akiknek a weblapja a 2. és a 3. helyen van. Ők szívesebben veszik a megkeresést. A nagyobbak lehet nem is fognak válaszolni. Ha egy ideig nem kapunk választ, akkor se menjen el a kedvünk. Sok cégnek kell írni ahhoz, hogy 1-2 linket tudjunk szerezni.

Search console használata

Sokáig én is elkövettem azt a hibát, hogy a különböző seo szoftverekre alapoztam, miközben a legjobb ingyenes eszköz a rendelkezésemre állt.

Ha már az oldalunk megjelenik a találati listán, akkor a Google Search Console hasznos adatokat fog adni nekünk. Megmutatja, hogy milyen kulcsszavakra jön fel például az oldalunk. Érdemes ezeket figyelni és ha valamelyik nem szerepel az adott bejegyzésben, akkor érdemes kiegészíteni.

Tipp: A Google szereti az olyan tartalmakat, amik időnként frissítve vannak. Érdemes évente legalább egyszer visszanézni az addigi bejegyzéseket és ha eszünkbe jut valami, akkor egészítsük ki a korábbi cikkünket.

Google My Business

Sokan el is felejtik, hogy van ez a szolgáltatás. Pedig nagyon egyszerűen tudunk a segítségével látogatókat szerezni.

A lokális keresések során gyakran találkozhatunk a Google Térképpel, ahol 3 db találat ki van emelve a google találati lista felett.

Ide tudjuk beregisztrálni magunkat a Google My Business (magyarul Google Én Cégem) segítségével. Ahhoz, hogy megjelenhessünk az első három cég között időről időre pozitív véleményeket kell szereznünk. Ha jók vagyunk abban, amit csinálunk, akkor ez nem lehet gond.

Tipp: Ha végeztünk egy projekttel, akkor kérjük meg az ügyfelünket, hogy írja le véleményét a Google My Business oldalunkra. Ezzel javíthatja a keresésben elfoglalt helyünket.

Forgasd vissza pénzt

A seo-t az elején lehet szoftverek nélkül csinálni, de ha már elkezd pénzt és bevételt termelni a weboldalunk, akkor az első dolog amit veszünk az egy seo szoftver legyen. Hidd el, a többszörösét vissza fogja hozni.

A legtöbb kisvállalkozás sajnálja rá a pénzt, így ha csak egyre fizetsz elő, akkor már óriási előnyre teszel szert. Ajánlom figyelmedbe a SEO Powersuite csomagot és később ha már nagyon megy a szekér akkor SemRush vagy Ahrefs.

Remélem a fenti ötletekkel tudtam segíteni, hogy te is növelni tudd a vállalkozásodat. Ha további seo tippekre is kíváncsi vagy, akkor látogasd meg weboldalamat, ahol nem csak a keresőoptimalizálással hanem a weboldal készítéssel is jobban megismerkedhetsz.

Weboldal készítéssel és keresőoptimalizálással foglalkozó szakember. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások, akik az internetes keresőkből érkező forgalmat szeretnék növelni a weboldalukon.