Újabb platform áll a magyar freelancerek és az őket foglalkoztatni kívánó vállalkozások rendelkezésére 2021 tavaszától – a Váltsd Valóra! értékelésalapú közösségépítéssel, havidíj nélküli jutalékos rendszerrel és teljesen remote működéssel kívánja lefedni a piac még kihasználatlan réseit. Az alapító-fejlesztő Holczer Benjáminnal ültünk le egy videóchatre átbeszélni, miben kínál mást, újat ez a bootstrappelt platform.
Mindig öröm számunkra, ha beszámolhatunk egy újabb szolgáltatás indulásáról, ami a freelancereket célozza. De miben más a Váltsd Valóra! mint a többi platform?
Lényegében Magyarországon ez az első olyan weboldal, ahol a szabadúszók hirdethetik saját szolgáltatásaikat és ingyen juthatnak el több ügyfélhez. Nálunk csak jutalék van, tehát a szabadúszónak semmilyen anyagi kockázata nincsen, csak akkor fizet, amikor már bevált a platfom és maga is keresett pénzt egy sikeres teljesítéssel.
Mi teljesen őszintén és transzparensen működünk, nem titkoljuk, hogy nagyon kezdők vagyunk. A weboldal is szinte csak egy hónapja indult, már azóta is sokat fejlődtünk, és folyamatosan fejlesztünk. Ebben az időszakban indítjuk a kampányt a megrendelők számára, jelezve, hogy itt már van munkaerő, vannak minőségi szolgáltatások, hiszen 100 feletti szabadúszó van már a rendszerben. Abban a fázisban vagyunk, hogy elkezdhetünk hirdetni a megrendelők számára, mert lesz elegendő minőségi szolgáltatás az oldalunkon. Most készült el a kampányfilmünk.
Milyen a felhasználói élmény freelancer szemszögből?
A regisztrációt direkt próbáltuk minél egyszerűbbre csinálni, hogy könnyű és átlátható legyen. Az alapadatok megadása után lehet bejelölni, hogy mi a specialitásunk, hány év tapasztalatunk van.
Innen visz át közvetlenül egy olyan oldalra, ahol kiválaszthatjuk azt, hogy milyen kategóriában szeretnénk hirdetni. Jelenleg 10 kategória van a weboldalunkon. Próbáltunk olyan kategóriákat is betenni, amiket még nem annyira láttunk más oldalakon. Ilyenek a fotózás, vagy videózás, ahol akár egy konkrét stúdiófotózásra gondolunk, vagy ilyen mondjuk a szépség és életmód is, amit szerintem abszolút nem annyira lehet látni más oldalakon. Olyan szabadúszókat akartunk itt megcélozni, akik például a szépségápolásban is inkább az üzleti szektorban dolgoznak. Ide tartozhat például egy kampányfotózáson a sminkes, a stylist, vagy egy divattervező.
Minden profilt személyesen is ellenőrzünk, a nagyon összecsapott, vagy hibáktól hemzsegő bemutatkozásokat elutasítjuk, hiszen nekünk is fontos, hogy egy bizonyos színvonalat mindenképpen képviseljen minden szabadúszónk.
Freelancer oldalról ennyi az egész, igaz? Regelsz, felrakod a referenciákat, várod a megbízásokat?
Lesz projektoldalunk is, ott meg lehet találni majd a vállalkozások projektjeit, amelyekhez segítséget kérnek. Ezekre jelentkezhetnek szabadúszók, akár úgy is, hogy ők maguk szolgáltatást nem is hoznak létre az oldalon.
Oké. Akkor alapvetően a megrendelő nézelődik, és ő jelentkezik be a neki tetsző szabadúszóknál, direkt üzenetben. Ha egymásra találnak, hogyan akadályozzátok meg azt, hogy a rendszeren kívül egyeztessenek tovább, megspórolva a jutalékot?
Őszintén, erre biztos lesznek példák. Van néhány ilyen, megoldás, amit bevezettünk, hogy ha emailcímet észlelünk az üzenetben akkor kiadunk egy jelzést, hogy talán ezt nem kéne, de itt az elején igazából csak azt szeretném bemutatni a magyar freelancereknek, hogy itt egy értéket adunk. Hogy lehet és érdemes szabadúszóknak vállalkozókkal összedolgozni. Egyébként ha egyszer megkerül minket valaki, oké, de így elvesznek az értékelések lehetőségei is a szabadúszó számára, amelyek segítenék őt abban, hogy újabb és újabb projektekhez jusson.
Lehet, hogy még itt az elején, fog ilyen történni, és ezért az egésznek a legnehezebb fázisa nyilván az elindulás lesz, mint minden másnak is. De azt szeretnénk megmutatni, hogy idővel egyre több és jobb megbízásra lehet szert tenni. Az ügyfélkapcsolatokkal járó igazolható hírnév jóval többet fog érni, mint az a csekély jutalék.
Hogyan hasonlítanád össze a Váltsd Valóra szolgáltatását a nemzetközi platformokkal?
Nehéz az összehasonlítás olyan szolgáltatókkal, akik tömegeket gyűjtenek be a távol-keletről, akik sokkal alacsonyabb árakkal tudnak működni. Nekem itt az a célom, hogy a magyar vállalkozóknak egy olyan lehetőséget adjak, amiben nem kell ilyen konkurensekkel versenyezni.
Így néz ki egy freelancer ajánlat a Váltsd Valóra oldalán:
Hogyan működik a kifizetés?
Direkt módon történik az utalás Barion vagy PayPal segítségével. Nálunk nincsen egyenleg, csak az adott szolgáltatás teljesítéséig van a platformon lekötve a pénzösszeg.
Hogyan lőttétek be a jutalék mértékét, miért pont 15%?
Igazából én az elején ennél sokkal kevesebbet akartam, de ennél alacsonyabb jutalék mellett reálisan utánszámolva képtelenségnek tűnik fenntartani az oldalt. A konkurencia nagy része nem is feltétlenül jutalék alapon működik.
Benjámin, neked mi a pontos szereped és hogyan indult el a Váltsd Valóra?
Én kezdtem az oldalt fejleszteni, egyedül indítottam az egészet, Nagy-Britanniában, ahol most is tanulok még. Ismerősöket vontam be, nincs alkalmazottunk. Nekem az a tervem, hogy mi magunk is tényleg csak szabadúszókkal dolgozzunk, és úgy építsük fel ezt a weboldalt. És egyelőre működik. Ezt így is szeretném megtartani, vagyis a saját platformunkon keresztül szeretném megoldani a Váltsd Valóra minden további fejlesztéséhez szükséges szabadúszók megtalálását.
Nemes cél! De azt azért meg kell említenünk, hogy az elmúlt 1 évben nagyon megszaporodtak a teljesen magyar piacra szánt online munka oldalak, félő, hogy a piac mostani állapotához képest kezd sok lenni a platform. Te mire alapozod a Váltsd Valóra jövőjét?
Szerintem ma egy olyan világban élünk, ahol a legtöbbet az emberek a hiteles értékelésekre adják, és nekünk ez a legnagyobb célunk, hogy megmaradjunk egy olyan hiteles oldalnak, ahol látható, hogy tényleg valódi megrendelők tudnak csak valódi értékeléseket megosztani. A legtöbb megrendelő azt nézi, hogy mennyien bízták meg ezt az embert, és mennyien voltak a munkájával elégedettebbek.
Ez jó irány lehet, ha ki tud épülni egy indulóközösség az oldalon. Mit tanácsolsz annak a freelancernek, aki ezek után regisztrálni fog nálatok?
Azt, hogy korrekt legyen, őszinte, és töltsön fel minél több referenciát. Szerintem az sem baj, ha valaki kezdő, mi ugyanúgy meg szeretnénk a kezdőknek is adni a lehetőséget, akik esetleg most fejezték be a tanulmányaikat, vagy egy online kurzust. Csak akkor azt úgy is adja elő az oldalon, hogy “sziasztok, én kezdő vagyok, de már csináltam referenciaanyagokat csak magamnak, vagy megcsináltam ezeket a munkákat ingyen néhány cégnek”, és ezeket mind feltölti. Szerintem ez egy tök jó kiindulási alap, és abból már látható, hogy tehetséges a srác, olcsóbban megcsinálja ugyanazt a munkát, és könnyedén el tud indulni ezen az oldalon.