Miért érdemes a HubSpot CRM-et választani szabadúszóknak?

0
2
Hubspot CRM automatizációk

A HubSpot segíthet abban, hogy ügyfeleidet, értékesítésedet rendezetten tudd tartani. Attól függően, hogy milyen termékeid, szolgáltatásaid vannak, automatizációkkal könnyebben tudod bevonzani a potenciális partnereidet, megtartani a vásárlóidat! 

A platform egyik legnagyobb előnye, hogy egy rendszeren belül kínál eszközöket a tartalomkészítéshez, hírlevelezéshez, az ügyfélkapcsolatok kezeléséhez és az automatizált munkafolyamatokhoz. Ez különösen hasznos lehet akkor, ha nincs erőforrásod több különböző rendszer kezelésére – és szabadúszóként, vagy kezdő vállalkozóként ez kifejezetten fontos!

A HubSpot rendszere átlátható és felhasználóbarát, így azok is könnyedén elboldogulnak vele, akiknek nincs mélyebb technikai tudásuk. Az ingyenes verziónak vannak limitációi, de akár már az induláskor is belevághatsz, miközben a későbbiekben lehetőséged van bővített funkciókat is használni, ha a vállalkozásod növekedni kezd. 

Egy tipp:

Használd a Chrome plugint, hogy nyomon tudd követni, ki-mikor nyitotta meg az emailedet!

A HubSpot egyik legnagyobb előnye, hogy a marketing- és értékesítési folyamatok között szoros kapcsolatot biztosít – ehhez szükséged lesz viszont már egy Sales csomag előfizetésre is. Ezt akkor javaslom neked, ha már havi 30-40 ajánlatot kezelsz, ilyenkor már mindenképp jól jön valamilyen rendszer, amiben ezeket számon tudod tartani. 

Ingyenes HubSpot eszközök:

Bár kevesen tudnak róla, a Hubspotnak több ingyenes eszköze is van, amik segíthetnek a mindennapi életedben, a marketinged hatékonyabbá tételében. Ezekről itt olvashatsz tovább.

HubSpot Marketing Hub: Hogyan segíti a hatékony ügyfélszerzést?

A HubSpot Marketing Hub kifejezetten arra lett tervezve, hogy támogassa az ügyfélszerzési folyamataidat. Az eszköz lehetővé teszi a tartalommarketing, e-mail kampányok és közösségi média tevékenységek egy helyről történő kezelését. Ez nagy előnyt jelent, hiszen nem kell különböző platformokon ugrálnod, hanem egyetlen helyen irányíthatod az összes marketingtevékenységedet. Fontos azonban, hogy a különböző eszközök hozzáférhetőségéről tájékozódj, mert vannak, amik már az ingyenes, vannak amik csak a Starter és vannak bizony, amik a drága Professional előfizetéssel csak érhetőek el.

Amit szerintem érdemes használnod az a Starter, amiben már létrehozhatsz összetettebb marketing automatizációkat, így pörgetve fel az inbound marketing tevékenységedet. Ez mindenképp hasznos stratégia és eszköz, ha már túl vagy az első éveden kezdőként, és szeretnél növekedni, komolyabb ügyfeleket is megszerezni. Ha még nem használtál korábban CRM rendszert, vagy szeretnél mélyebb betekintést szerezni a HubSpotból, nézd meg a magyar nyelvű HubSpot tanfolyamomat, ahol átvesszük a Marketing és a Sales Hub funkcióit, beállításait. 

HubSpot Sales Hub: Az értékesítési folyamat egyszerűsítése és optimalizálása

A HubSpot Sales Hub az értékesítésed, pontosabban a kint lévő ajánlataid és azok kezelését teheti hatékonyabbá, gyorsabbá már az ingyenes csomaggal is. 

Az automatizált funkciók, például az e-mail sablonok és az időzített emlékeztetők, segítenek abban, hogy ne maradjanak el fontos teendők. A Sales Hub különösen hasznos lehet szabadúszóknak, akik egyszerre több projektet kezelnek, és szeretnék minimalizálni az adminisztrációra fordított időt. Az automatizáció nemcsak időt takarít meg, hanem professzionálisabb ügyfélélményt is nyújt.

A Sales Hub további előnye, hogy segíti nyomon követni az értékesítési teljesítményedet. Ez lehetővé teszi, hogy pontosan lásd, melyik ügyfélkapcsolatból lett konkrét eladás, és hol van még fejlesztési lehetőség. A riportok segítenek abban, hogy az értékesítési stratégiádat folyamatosan javítsd, és még eredményesebb legyél, megértsd, hogy az ügyfelek milyen forrásból érkeznek, és melyekből lesznek végül vevőid is!

Automatizációs lehetőségek

A HubSpot automatizációs megoldásai jelentős időmegtakarítást kínálnak, miközben minimalizálják az emberi hibák lehetőségét. Lehetőség van a marketinges és a sales-es tevékenységeid, feladataid automatizációjára is. Ehhez érdemes végiggondolnod, hogy milyen folyamatokat és mennyire szeretnél automatizálni. Például egy adott email minden feliratkozónak kimenjen automatikusan, csak a komolyabb érdeklődőknek, vagy csak akkor, ha te tényleg azt szeretnéd – de mondjuk nem szeretnéd ezt mindig kézzel megírni.

Tehát sok olyan tényező van, amit érdemes végiggondolnod, mielőtt belevágsz, különösen, ha még nem dolgoztál CRM rendszerrel, vagy korábban csak “sima hírlevelezésre” használtad őket. Ha szeretnél több ügyfelet, több ajánlatot könnyebben kezelni és még nem vagy biztos a dolgodban, nézd meg a magyar nyelvű tanfolyamomat, ahol pont ezeket a témákat mutatom be.  

Hogyan illeszd a HubSpotot a meglévő eszközeidhez?

A HubSpot erőssége, hogy könnyen integrálható más, már használt eszközeiddel, legyen szó e-mail szolgáltatókról, naptárakról vagy webshop motorokról. Az integráció révén egy központi platformon érheted el az összes ügyféladatot, és egyszerűsítheted a mindennapi munkafolyamataidat. Ez különösen előnyös lehet, ha már több rendszert használsz, és szeretnéd átláthatóbbá tenni a folyamataidat.

A HubSpot számos népszerű alkalmazással kompatibilis, például a Gmaillel, a Google Naptárral vagy a Shopify-jal. Ez azt jelenti, hogy az ügyféladatok és a kommunikáció automatikusan szinkronizálódnak, így mindig naprakészen tarthatod az információidat. Ez különösen fontos lehet, ha több csatornán is kapcsolatban állsz az ügyfeleiddel.

5 tipp a HubSpot Marketing és Sales Suite használatához:

  1. Határozd meg a céljaidat a HubSpot használata előtt.
    Gondold át, mire szeretnéd használni a rendszert: ügyfélszerzésre, értékesítésre, vagy a két terület integrálására. Ez segít kiválasztani a megfelelő modulokat és funkciókat.
  2. Használd ki az automatizáció előnyeit.
    Állíts be automatizált e-mail kampányokat, emlékeztetőket és munkafolyamatokat, hogy időt spórolj, miközben személyre szabott ügyfélélményt nyújtasz.
  3. Integráld a HubSpotot a meglévő eszközeiddel.
    Kösd össze a rendszert a már használt alkalmazásaiddal, például e-mail szolgáltatókkal, naptárakkal vagy webshop motorokkal, hogy minden adatot egy helyen érhess el.
  4. Használj analitikai eszközöket a teljesítmény mérésére.
    Kövesd nyomon a kampányok és értékesítési tevékenységek eredményeit, hogy folyamatosan optimalizálhasd a stratégiádat.
  5. Fektess időt a tanulásba és a testreszabásba.
    Ismerkedj meg a HubSpot funkcióival, és alakítsd a rendszert a vállalkozásod igényeire szabva, hogy maximálisan kihasználhasd a benne rejlő lehetőségeket.

Összefoglaló:

A HubSpot Marketing és Sales Suite átfogó eszközkészletet kínál a szabadúszók és és olyan egyéni vállalkozók számára, akik szeretnék egyszerűsíteni és hatékonyabbá tenni marketing- és értékesítési folyamataikat. Az automatizáció, az integrációs lehetőségek és a részletes analitikák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfélszerzés és a bevételnövelés könnyebbé váljon. A rendszer testreszabhatósága lehetővé teszi, hogy a HubSpot a vállalkozásod növekedésével párhuzamosan fejlődjön.

Ha kérdésed lenne, írj nyugodtan a LinkedIn oldalamon!